Telefonszám: +36-30-971-5217

2020. október 03. mindent a testmozgásról, sport és lélek

  Mi az állóképesség?

,,Az állóképesség nem más, mint a szervezet, fáradással szembeni ellenálló képessége hosszantartó erőkifejtés alatt.” Nádori (1991)

Az állóképesség fejlesztése nemcsak a sport, az edzés miatt szükséges, mindennapjaink során is hamarabb kimerülünk, elfáradunk – akár egy lépcsőzés vagy egy hosszabb séta után -, ha nem rendelkezünk megfelelő állóképességgel.

Ahhoz, hogy erős legyen állóképességünk, folyamatosan dolgoznunk kell rajta. Az állóképesség fejlesztése erősíti a szívet, a tüdőt, fokozza az érfalak rugalmasságát, jó hatással van a vérnyomásra.

Az állóképességet rendszeres mozgással, edzéssel lehet fejleszteni. Tehát lényegesen fontos a folyamatosság. Minél régebb óta sportolunk, annál jobban bírjuk majd a hétköznapi terheléseket is.

Fontos, hogy ne csak fizikai valónkkal törődjünk, holisztikusan szemléljük magunkat. Nem véletlenül beszélnek sokat a szakemberek a mentális állóképességről is.

Mit jelent a mentális állóképesség?

A mentális állóképesség fejlettsége befolyásolja az egyén teljesítményét. Tehát azt, hogy hogyan tud teljesíteni, ha stressz és nyomás alatt van vagy, ha lehetőségekkel, kihívásokkal találja szemben magát.

Az erős mentális állóképességgel rendelkező egyének jól kezelik a stresszt, képesek kontroll alatt tartani érzéseiket és magabiztosak. Persze mindenkinek vannak rossz napjai, de hogy mennyire süppedünk el ilyenkor a rossz kedvben, szorongásban az lelki állóképeségünktől is függ. Ezért fontos e képesség fejlesztése is!

A mentális állóképességet magunk, de akár coach vagy pszichológus segítségével is fejleszthetjük. Ha úgy érezzük nincs szükségünk szakember támogatására, akkor az egyik legjobb módszer erre a sport!

Bizonyított tény, hogy a rendszeres mozgás jótékony hatással van a stresszkezelésre. Ráadásul már számos olyan mozgásforma közül válogathatunk, amely segíti az önmagunkban való elmélyülést, a nagyobb fokú önismeretet és a helyes légzést. A megfelelő légzés és a relaxációs légzés segít csillapítani zakatoló elménk, nyugtat és ellazítja a testet. A meditáció, a relaxációs technikák gyakorlása és a különböző edzéseken való rendszeres részvétel, nagy mértékben erősíti mentális állóképességünket!

Nálunk, a TFWG12-nél találhatsz a mentális-és a fizikai állóképességed fejlesztésére is megfelelő órákat. A Flying, a Pilates, a Gerinc Training ellazít, erősíti mentális állóképességedet is, a Spinning, TRX, Full Body Training pedig segít abban, hogy minél fejlettebb legyen fizikai állóképességed.