Telefonszám: +36-30-971-5217

2020. augusztus 15. , , , , , , , motiváció, sport és lélek

Sokszor türelmetlen vagy? Nemcsak másokkal, magaddal is? Úgy érzed eluralkodik rajtad néha az idegesség? Nem vagy elég kitartó? A sport egy kiváló eszköz lehet ahhoz, hogy ezeken korrigálj. Persze vannak súlyos traumák, szorongások, amikor szükség van pszichológus/terapeuta segítségére is, de az sem véletlen, hogy a szakértők többsége mindig javasolja klienseinek a rendszeres fizikai aktivitást.

Önbizalom, céltudatosság, mások tisztelete

A sport által olyan személyiségjegyeink változhatnak, amik eddig negatívan befolyásolták hétköznapjainkat. A mozgás, a végrehajtott gyakorlatok, feladatok után sikerélményünk van. De már sokszor akkor is, ha egy fárasztó nap után eljutunk kedvenc termi óránkra, vagy a szabadban sétáltunk, futunk.

A sportolás által olyan készségeket, értékeket és rendszereket tanulhatunk, amiket az élet más területein is hasznosítani tudunk. Ilyen például az önbizalom növekedése, a céltudatosság, motiváltság, sportszerű versenyzés és önmagunk, valamint az elvégzett munka értékelése és mások tisztelete.

Hogyan lehetséges ez?

A sportolás által egy bizonyos rendszer alakul ki az életünkben, amivel még teljesebbé válnak napjaink. Aki csoportos órára jár edzeni megtapasztalja azt, hogy milyen a csapat húzóereje, milyen együtt ,,dolgozni” és figyelni a másikra, illetve tiszteletben tartani azt, hogy éppen ki, hol tart, milyen fejlettségi szinten tudja véghez vinni az edző által adott feladatokat. A mozgás leginkább hosszútávon fejti ki a hatását. Már egy-két hét után érezhetően más lesz a közérzetünk, több lesz az energiánk és az agyunk is jobban fog. Mindez azért, mert a sport által még több oxigén jut a vérbe és ezáltal a szerveinkhez is.

Erősödik immunrendszerünk, jobb lesz az emésztésünk, csökken a vérnyomásunk, erősödik a szívizmunk, nő a tüdőkapacitásunk, szebb lesz a bőrünk, és jól hat a szexuális életre, teljesítőképességre is, de ez csak néhány olyan dolog, amire pozitívan hat a sport.

Lelkünk mellett, testünk is folyamatos változáson megy keresztül. A kitartás és a munka meghozza az eredményét. Feszesebbek leszünk, és a fogyás is beindul. Az egykor görnyedten járó emberek, a szépen formálódó izmok hatására elkezdenek végre egyenes háttal járni, kihúzzák magukat. Persze ez nem egy nap alatt következik be, aki kitart ráeszmél, hogy nemcsak a sportban, az életben is akkor van eredménye a munkának, ha nem adjuk fel és folyamatosan teszünk érte. Ez egy igazán nagy tanulság, amit a sport által elsajátíthatunk.

Kitisztítja az elmét

A hosszú és fárasztó napok után sokszor nyűgösek vagyunk, nincs türelmünk egymáshoz, még a családtagjainkhoz sem. Erre pedig kiváló gyógyír a mozgás. Kitisztítja az elmét, megnyugtat és mire hazaérünk teljesen más színben látjuk az egész világot. Így tehát elmondható, hogy javítja a társas kapcsolatokat is.

Önmagunkra vetítve pedig leginkább egyfajta aktív meditációként lehet rá tekinteni. Edzések alatt, a mozgás közben magunkra fókuszálunk, elmélyülünk és sokszor a határainkat is feszegetjük.

Érdemes minél több mozgásformát kipróbálni és a személyiségünkhöz legjobban illőt kiválasztani. De akár lehet több fajtát is, hiszen a feszültséglevezető kardió típusú sportok mellett vannak, akik a nyugodtabb, lassabb mozgásformákat szeretik. Ezt mindenki saját magának tudja leginkább kitapasztalni.

Tehát mozgásra fel! 😊