Telefonszám: +36-30-971-5217

2019. december 14. , , , mindent a testmozgásról

Otthon edzeni rendkívül hasznos és rengeteget fejlődhetsz vele, ha jól csinálod. Persze sokkal jobban oda kell figyelned arra, hogyan végzed a gyakorlatokat a sérülések elkerülése miatt, hiszen nincs ott az edző, hogy kijavítson. Ehhez nyújtunk neked írásbeli segítséged, és még egy videót is adunk ajándékba.

Miért jó az otthoni edzés?

Ugye te is érezted már, hogy totál kimerültél, semmi kedved beszélgetni és csak arra vágysz, hogy a tévét nézve ejtőzhess? Fura, pedig egész nap ültél a monitor előtt, legfeljebb a busz után futottál, a súlyzód pedig csak a megpakolt bevásárlótáska volt?

Ez egyáltalán nem meglepő, ugyanis pont azért merült le benned az elem, mert nem mozogsz (eleget)! Ez sajnos egy ördögi kör, amit meg kell szakítani. Találj egy kis időt arra, hogy átmozgad magadat otthon.

Egy rövid, otthoni edzés pozitív hatásai:

  • kilazítja a letapadt izmokat
  • megelőzi és mérsékli a hátfájást
  • felfrissít
  • energialöketet ad (ha a reggeli edzés mellett döntesz)
  • elűzi a felgyűlt gőzt és feszültséget (ha az esti edzést választod)

Ne becsüld le az otthoni edzés testedre gyakorolt hatását! Fogyhatsz, izmosodhatsz és rengeteget fejlődhetsz, ami akár egy szuper alap is lehet a későbbi edzőtermi órákra.

Kinek jó az otthoni edzés?

Nem tudsz (elég gyakran) eljönni a terembe, hosszú kihagyás után kicsit erősítenéd magadat vagy egyenlőre maradnál csak otthon? Legyen az rajtad kívülálló dolog vagy döntés, szeretnénk segíteni neked abban, hogy hatékonyan és helyesen végezd az otthoni gyakorlatokat.

Az otthoni edzés előnyei:

  • Saját időbeosztásod szerint végezheted.
  • Nem kell igazodnod senkihez.
  • Nem kell “kiöltöznöd”, nyugodtan gyakorolhatsz a kinyúlt vicces pólódban.
  • Nem kerül pénzbe (ha anyagi okokból nem tudsz teremben edzeni, még nem kell a mozgást nélkülöznöd).
  • Kényelmes.
  • Olyan zenét hallgatsz, amilyet szeretnél.

Természetesen kevesebb és egyszerűbb eszközök állnak majd a rendelkezésedre, de nem kell aggódnod, ez nem fog a hatékonyság rovására menni. Ami fontos, hogy rendszeresen és teljes erőbedobással végezd el a gyakorlatokat! Nem ér csalni azzal, hogy alacsonyabbra emeled a karodat vagy hamarabb fejezed be! Csak azért, mert nincs ott az edző, még ne lazsálj. Csak magadat csapod be, elvégre te nem fejlődsz majd.

Mikor és mennyit edzek?

Fontos, hogy ne borítsd fel a napodat az edzés miatt! Olyan időpontot keress, ami számodra a legjobb. Pacsirta típus vagy? Kelj fel hamarabb. Este van több időd? Amíg lefut a mosás, vagy a párod/férjed segít a gyerkőcnek megfürdeni, esetleg megírni a leckét, nyugodtan végig csinálhatsz egy 20-25 perces gyakorlatsort. Ez nem olyan sok, hidd el, viszont szépen feltöltődsz tőle.

Így eddz otthon

Bemelegítés: ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni és elégszer elmondani. Ahogy a neve is mutatja, az izmaidat melegíti (szó szerint!) és felkészíti az erőkifejtésre. Ne csald el, különben megsérülsz!

Megszakítás nélkül eddz: a gyakorlatok közben ne csinálj semmi mást! A háztartás, a családod és a facebookos ismerőseid is várhatnak 25 percet. Tudjuk, hogy nem minden férj képes kipakolni a mosogatógépből önállóan, de ez is ráér. Ebben a 25 percben csak az edzésre koncentrálj, legjobb, ha közben hallgatsz valamilyen zenét, amit szeretsz. Viszont ha a család vevő rá, vond be őket is. Kiváló közös esti program. Elvégre a példa mutatásnál hatásosabb pedagógiai módszert még nem találtak fel. És hát te is azt szeretnéd, hogy a porontyaid egészséges felnőtté cseperedjenek, nem igaz?

Tegyél az egészségedért/egészségetekért és seprűnyeleket elő!

Nyújtás, lazítás: az edzést mindig nyújtással zárd. Ez segít lenyugodni és a lelkednek is jót tesz. A nyújtás elhagyása olyan, mintha egy regényből az író kispórolná a történet végét elmesélő fejezetet. Enélkül is érteni fogod, hogy mi történt, csak rettentő hiányérzeted lesz.

Elengedés, relaxáció: ez voltaképpen a nyújtáshoz kapcsolódik. A lazító gyakorlatok alatt és után végezd. Vegyél mély lélegzeteket, mozogj lassan, csendesítsd el a gondolataidat, koncentrálj csak magadra és a zenére. Végül csak ülj 1-2 percet törökülésben, vagy ahogy kényelmes, csukd be a szemed és pihenj.

Sikeres és hatékony otthoni edzést kívánunk!