Telefonszám: +36-30-971-5217

2019. november 15. Egyéb, tippek

Gondoltad volna, hogy egy edzés mennyivel nehezebb lehet, ha nem megfelelő öltözéket veszel fel? De inkább fordítsuk meg! Nem is hinnéd, mennyivel könnyebben és felszabadultabban mozoghatsz, ha a megfelelő ruha és cipő van rajtad! Fogadd meg tanácsainkat és meglátod, sokkal jobban érzed majd magadat az óráinkon.

Mielőtt részleteznénk az egyes edzések speciális felszerelés igényét, tisztázzuk a legalapvetőbb öltözködési “szabályokat” és adunk pár jó tanácsot is.

 

Általános tanácsok

A kényelem legyen az első szempont!
Kezdőként drága edző cuccokat nem érdemes venned. Inkább kérdezz minket, hogy mit éri meg beszerezni, amire tényleg szükséged lesz.
Nem feltétlenül kell sportruhában lenned (az elején), a lényeg, hogy jól érezd magad benne.
A varrás nélküli sportzokni sokat javít a kényelmeden, így véletlenül sem fogja semmi nyomni vagy akár hólyagosra törni a lábujjadat.
A kényelmes cipő sokat javít a komfortodon és az edzéshatékonyságon, ám nem minden típusú edzéshez lesz szükséged cipőre. Viszont ha mégis költesz rá, fogadj el tőlünk pár hasznos tippet!

Milyen edző ruházatot vegyek?

Egyéb hasznos általános tanácsok

Ha hosszú hajad fogd össze gumival, különben rettentően fog zavarni.
Ékszereket (karkötő, nyaklánc, fülbevaló, gyűrű) vedd le edzés előtt.
Sminket ne viselj, vagy válassz vízállót.
Vizet, kulacsot (nálunk megtöltheted) vagy valamilyen innivalót mindenképpen hozz magaddal.
Ha hosszabb edzésre jössz, vagy ha több órát maradsz, akkor akár izotóniás itallal is csillapíthatod a szomjadat.
Ha izzadós vagy, hozz törülközőt. Amennyiben a kezed is hajlamos az izzadásra, vegyél fel kesztyűt.
A telefont ne hozd be az órára: nyugodtan hagyd az öltözőszekrényben, hiszen ezek biztonságos zárral vannak felszerelve és a recepción is mindig van valaki.
A sportmelltartó is a kényelmedet és a komfortodat is szolgálja, mivel “helyben” tart és még véletlenül sem fogod kínosan érezni magadat. A merevítős melltartó nem alkalmas sportolásra, mert elmozdul, könnyen “bevág” és ki is dörzsölheti a bőrödet.

Spinning

Ruházat: Mivel rendesen ki fogsz melegedni, kerüld a hosszú szárú nadrágot és hosszú ujjú felsőt. Ha be vagy öltözve és nem tudsz megfelelően hőt leadni nemcsak a teljesítményed romlik, de könnyedén rosszul is lehetsz. Kezdőként legjobb a szimpla póló és egy térdig érő sztreccses nadrág. Később érdemes izzadság elvezető felsőt vagy rövid ujjú mezt venned.

Tipp: válassz olyat, aminek zsebei is vannak, mert így azokba pakolni is tudsz (például zsepi,  szekrénykulcs).

És ha tényleg komolyan gondolod ezt a sportot, szerezz be egy biciklis nadrágot. Mivel ennek az ülepe betétes, így kényelmesebben ülhetsz a nyeregben. Direkt úgy van kialakítva, hogy fehérneműt nem kell alá venned, ezért fontos figyelned, hogy férfi vagy női nadrágot veszel. Spinningre bőven elég a sima sort, nem kell kantáros nadrágot venned.

Cipő: Ha sima sportcipőben jössz, legyen merev talpú és ne puhatalpú aszfalt futócipő! A cipőfűzőt mindig dugd be a cipőbe, hogy ne akadjon be. Ha havonta több alkalommal is velünk edzel, már megéri kerékpáros cipőt is venni.

A kerékpáros cipő előnyei:

  • A Spinner kerékpárok pedálja kétoldalú, egyik oldalába bármilyen sportcipőben rögzíteni tudod a lábad. Míg a másik oldalán stopli található, amibe ezeket a speciális cipőket tudod „becsatolni”.
  • Így a tekerés biztonságosabb lesz, mert biztosan nem csúszik le a pedálról a lábad. Emellett pedig hatékonyabbá is válik. Hiszen a toló mozdulat mellett egy felfelé húzó mozdulatot is beletehetsz. Ezáltal több izmod kapcsolódik be az edzés közben a munkába, így hatékonyabb lesz a kalóriaégetés is.
  • A Spinning bringákhoz kifejlesztett cipőknek a talpa úgy van kialakítva, hogy a lehető legkényelmesebb és az erőátvitel is minél hatékonyabb legyen.
  • Figyelj, hogy SPD kompatibilis cipőt vásárolj. Illetve a klipszeket külön kell majd megvenned.
  • Az utcai cipődhöz képest egy számmal nagyobbat vegyél.
  • Ára biztosan megtérül majd, hiszen ez is motivál az órák sűrűbb látogatására.

Ezekre figyelj, mielőtt biciklis nadrágot veszel:

  • Egy jó bringás gatya nem szoríthat, de kellően feszes.
  • A combnál lévő gumírozott rész semmi esetre se vágjon be. Az sem árt, ha légáteresztő anyagból készült, mert izzadni minden bizonnyal fogsz majd.

Hot Iron (1, 2 és cross), Cross Training, Funkcionális köredzés, TRX, Kar-has-popsi

Ruha: Izzadság elvezető felső vagy rövid ujjú mez zsebekkel (mint a Spinningnél).

Amit ezekre az órákra érdemes még beszerezni, az egy kesztyű.

A kesztyű előnyei:

  • Mivel súlyokkal is dolgozhattok, kényelmesebbé válhat az edzés egy edzőkesztyű használatával.
  • Ezek az ujj nélküli kesztyűk a tenyered bizonyos pontjain kicsit párnázva vannak. Így stabilabban foghatod a súlyt, és elkerülheted a fájó bőrkeményedések kialakulását.

Érdemes olyat választanod, amelynek nem csúszik el a párnázott része, hogy biztosabban foghasd a súlyokat vagy a húzódzkodó rudat. Ha nem akarsz kesztyűt, lehet kapni kisebb, csak az ujjak és a tenyered találkozásához felhúzható tenyérvédőt, amibe nem izzad úgy bele a kezed egy keményebb edzés alatt.

Cipő: edzőtermi edzéshez az úgynevezett cross training cipő ajánlott, mivel láb gyakorlatoknál az erőt a sarkon keresztül kell továbbítani. Fontos, hogy a talpa kemény legyen!

Jóga, Pilates, BodyFlow, Funkcionális fascia, Gerincjóga és DeepWork

Itt elsősorban arra érdemes figyelni, hogy a ruházatod ne legyen túl szűk. Inkább valami lazát válassz, hogy a sok nyújtó hatású gyakorlat közben is könnyedén tudj mozogni. A hosszú ujjúval jobban jársz, ha fázós vagy, ezt később nyugodtan vedd le, ha meleged lesz.

Az órákon sokan húzogatják egy-egy fordított testhelyzetben vissza a felsőjüket a helyére, így érdemes olyat választani, ami (mondjuk egy lefelé néző kutya pózban) nem csúszik fel. Tehát legyen vagy szűk, testre tapadós vagy elég hosszú, hogy betűrd a nadrágodba.

A legjobb mezítláb gyakorolni. Ha esetleg nem szereted mikor a lábfejed mezítelen, akkor szerezz be olyan speciális zoknikat, amiknek a talpán tapadós felület található. Mivel a sima zoknik talpa túl csúszós, ezekben nem fogod tudni tökéletesen kivitelezni a gyakorlatokat. És balesetveszélyes is lehet, ezért fontos a speciális zokni.

Maradt még kérdésed? Valami nem tiszta? Keress minket bátran és örömmel segítünk akár kezdő, akár haladó vagy!