Telefonszám: +36-30-971-5217

2020. május 01. , , , mindent a testmozgásról

Mert sportolni jó. Nekünk itt a TFWG12 SPORT-ban ez szenvedélyünk, az életünk és ezt szeretnénk neked is átadni. A sport akkor lesz eredményes, ha rendszeresen végzed, ehhez pedig szokássá kell tenni.

“Nézd, ahogy a gondolatok szavakká válnak, ahogy a szavak tettekké, ahogy a tettek szokásokká, ahogy a szokások jellemvonássá, és ahogy a jellem sorssá válik. Amit gondolunk, azzá leszünk.”

Ugye szerinted is igaza volt a Vaslady-nek, az egykori brit miniszterelnöknőnek, Margaret Thatchernek?

A kifogás gyártásban mi emberek élen járunk, de nézzünk picit a dolgok mögé! Ha találsz motivációt, minden nehézséget le fogsz küzdeni és nem is akarsz majd okokat keresni, hogy miért nem mozogsz.

Te is szeretnél fitt felnőtt és mozgékony nagyszülő lenni, igaz?

Meg sem tudjuk számolni, hányféle fiatalító, bőrfeszesítő, testet karbantartó termék kapható. Nem vonjuk kétségbe ezek hatásosságát, de az egészen biztos, hogy igazi áttörést egyik sem hoz. A krémekkel és étrendkiegészítőkkel elért eredmények arányaiban sem összevethetőek a sportéval. A fiatalság receptje az aktivitás, hiszen a mozgással szó szerint életet pumpálsz tested minden részébe. Kipirosodik az arcod, a verejtékezéssel felesleges anyagok ürülnek ki a szervezetedből, az izmaid, csontjaid és ízületeid energiával telítődnek.

Egy kis biológia: ezt teszi a mozgás a testeddel!

Ha irodában dolgozol, akkor valószínűleg a te napjaid is stresszesek. A stressz pedig a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának melegágya. A mozgás csodás gyógyírt jelent, hiszen megannyi módon hat a testedre. Tágítja a szívet oxigénnel és tápanyaggal ellátó ereket, így varázsszerként kezeli a magas vérnyomást és megelőzi az infarktust.

Ha aktív életet élsz, nyugalmi állapotban is kevesebb lesz a percenkénti légzésszámod és nő a tüdőd légzőfelülete.

A sport edzi izomzatodat, fokozza az anyagcseréd (és így zsírégető hatású), erősíti a csontjaidat és ízületeidet is.

A főként idősebb korban kialakuló 2-es típusú cukorbetegséget is kezeli, mivel javítja a sejtek glükóz-felvételét. A leghatékonyabbak az úgynevezett ciklikus sportok (úszás, futás, kerékpározás).

Bizonyos sportágak agytornának is beillenek. A labdajátékok és a küzdősportok például a mozgáskoordiációt javítják, gyorsítják a döntéshozatali képességet, fokozzák a koncetrációt. Az izmok és az idegek között igen szoros a kapcsolat, így a tested felnőtt korodban is tanul, javul a memóriád és az asszociációs képességed is.

Még egy érdekesség, hogy az intenzív izzadás révén a bőröd hatékonyabban tisztul meg az esti fürdőzéskor, mintha nem mozogtál volna. Látod, méregtelenítő kúra sem kell, inkább csináld végig bármelyik kardió óránkat és így a bőröd is szebb lesz. 🙂

Összegezve ezeket a betegségeket előzi meg a sport

  • szívizom infarktus
  • magas vérnyomás betegség
  • elhízás betegség
  • légző szervrendszeri betegségek
  • stressz okozta bélrendszeri betegségek
  • cukorbetegség
  • egyes rákfajták (mellrák, vastagbél rák)
  • depresszió
  • gyakoribb fertőző betegségek

Nem minden sporttal tudsz fogyni

Ha nem ismered a tested működését, könnyen lehet, hogy hiába nyomod gőzerővel, zsírpárnáid megmakacsolják magukat és juszt is a helyükön maradnak.

Miért is van ez?

A zsírraktárakat a test úgy kezeli, mint vésztartalék, ezért ezek nehezen hozzáférhetőek. A vérben lévő cukor ellenben könnyen és gyorsan elégethető. Olyan ez, mint mikor egy angol szónak ki kell keresned a jelentését. Hol kezded? Google vagy egy szótár, valahol a könyvespolc tetején? Nos, példánkban a Google egyenlő a vérben lévő cukorral, a szótár pedig a zsírraktárakkal. Ha túl nagy intenzitású edzést végzel, a szervezeted pánikszerűen a legkönnyebben hozzáférhető üzemanyaghoz nyúl. Azonban ha közepesen intenzív (aerob) mozgást végzel, lesz idő arra, hogy a nehezen hozzáférhető energiaraktárakat kezdje el hasznosítani a tested. Így a zsír az izmokban ég majd el, és ha nő az izmok tömege, azok még több zsírt “esznek meg”. Onnan tudod, hogy aerob mozgást végzel, ha még tudsz közben beszélni. Ha ez már nem megy, akkor átléptél az anaerob tartományba.

Mikor és mennyit sportolj?

A hosszú távú, valós edzéshatáshoz heti minimum háromszor 30 perc mozgás szükséges, amit éveken át végzel. A mozgás intenzitása akkor jó, ha a pulzus 180-életév szinten van. Például egy 38 éves nő esetében ez 142 szívverés/perc, ezt kell legalább fél órán keresztül tartani.

A sportos életet a test minden életkorban meghálálja. Gyermekek számára fejlesztő hatású fizikailag, mentálisan (link) és szociálisan is. A sport révén megmarad a mozgékonyság, később jelentkeznek az ízületi fájdalmak, fittebbek és energikusabbak a szép korban is edzők.

Szex, csokoládé és sport kell a boldogsághoz

A sport akkor a leghatékonyabb, ha élvezed. A mozgás örömöt ad, remek időtöltés a barátokkal és a családdal, megelőzi a betegségeket, fiatalon tart, segít felépülni az esetleges sérülésekből (például a funkcionális fascia tréning ), meghosszabbítja és megszépíti az időskort, jó közérzetet biztosít. Csökkenti a mentális betegségek tüneteit és “boldogsághormonokat” szabadít fel.

Tudtad, hogy az agyban a sport, a szex és a csokoládé révén egyaránt felszabadulnak ezek a hormonok? A legjobbat akkor teszed a testednek lelkednek, ha mindnek egyaránt hódolsz.

Sportra fel, várunk az online edzéseinken, a későbbiekben pedig a teremben.