Telefonszám: +36-30-971-5217

2019. szeptember 20. , fogyás, zsírégetés

Hogyan és mennyit eddzek, hogy lefogyjak?

“A kardió edzés az az ugrálós edzés, ahol kiköpöm a tüdőmet, ugye?”

Az internet és a köznyelv is tele van manapság ezzel a divatos kifejezéssel, hogy kardió edzés. Azt is tudja mindenki, hogy ezzel jó sok zsírt elégethetsz és az edzés végére lógni fog a nyelved.

Nos, az tény, hogy van némi igazság a fenti kis leírásban, de azért a valóság ennél picit árnyaltabb. Azt pedig már most megcáfoljuk, hogy valakinek “ne lenne való”.

Hozzánk testsúlyodtól függetlenül jöhetsz bátran kardió edzésre, mert maximálisan támogatunk!

Bizonyos túlsúly esetében azonban mindenképpen kérj tanácsot, nehogy többet árts, mint használj, például a túlzott terhelés káros is lehet.

Mit jelent a kardió edzés?

A kardiovaszkuláris edzés (röviden kardió edzés) a szívet, a tüdőt, és az érrendszert erősen igénybe vevő, aerob mozgásforma. Az emberi szervezet aerob edzés során oxigén felhasználásával termel energiát, lebontja a glükózt (egyszerű szőlőcukor) és a felhalmozott zsírt. További előnyös tulajdonsága, hogy izmot is épít, ezért remekül formál!

A kardió edzés utóbbi két tulajdonsága miatt a legideálisabb a fogyókúrázók számára:

  • Elégeti (a felesleges) zsírt
  • A zsír helyébe izmot épít

Tehát ténylegesen zsírból és nem izomból fogysz, és nem csak vizet veszítesz, mint egy radikálisabb diéta során, ráadásul a tested nem vékony, hanem formásabb és izmosabb lesz!

Mennyit fogyhatok kardió edzéssel?

1-2 edzés után még ne kezd el méregetni a súlyodat, egyrészt, mert egy héten egészségesen legfeljebb 1 kg zsírtól szabadulhatsz meg, ami nehezen kimutatható, hiszen a vízvesztés és a salakanyagok távozása is befolyásolja a testsúlyod. Egyszóval az sem mindegy, hogy a reggeli nagydolog, vagy este, fürdés után méred magadat.

Másrészt pedig az izom súlyosabb, mint a zsír, ezért még valamelyest gyarapodhat is a testsúlyod. Egy 60 kg-os izmos test sokkal szebb, mint egy 58 kilós, vékony, nem sportos test.

Sokkal többet mutat a tested formájának alakulása és persze a centiméter. Mégis mi inkább azt javasoljuk, hogy ne nézegesd magadat túl sűrűn, a ruháidon úgyis megérzed majd a változást, nem is beszélve a bókokról! Hidd el, ha a tested elkezd átalakulni, a körülötted élők ezt észre fogják venni. Elvégre mennyivel jobb a munkahelyeden vagy otthon egy “hűha, de de jól nézel ki!” bókot bezsebelni, mint a fürdőben egyedül, szorongva méregetni magadat nap nap után, igaz?

A Spinning egy szuper kardió edzés

A Spinning egy szuper kardió edzés

Milyen pozitív tulajdonságai vannak még a kardió edzésnek?

  1. Erősíti a szíved
  2. A tüdőkapacitásodat javítja
  3. Csökkenti a magas vérnyomás, a szívinfarktus, a magas koleszterinszint és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát
  4. Elűzi a stresszt, hiszen csodás feszültséglevezető
  5. Javítja az általános közérzetedet
  6. És még egy bónusz: a szexuális életedet is felpezsdíti

Melyik edzésforma a legjobb nekem?

Jó hírünk van, ugyanis szinte teljesen mindegy, hogy melyik kardió típusú mozgásformát választod, ugyanis az intenzitás a meghatározó. Ha többet szeretnél megtudni erről a témáról, például a zsírégető zóna beállításáról pulzuskontroll segítségével, akkor olvasd el nemrég megjelent cikkeinket:

PULZUSKONTROLL EGYSZERŰEN – ÍGY ÁLLÍTSD BE A PULZUSMÉRŐ ÓRÁDAT!

MIÉRT PRAKTIKUS AZ OKOSÓRA ÉS OKOSKARKÖTŐ A SPORTOLÁSHOZ?

A kardió edzés (és egyébként minden más mozgásforma) esetében is fontos, hogy élvezd! Bizonyos helyzetekben azonban léphetnek fel korlátozó tényezők, például ízületi problémák vagy jelentős túlsúly, ezért kérd ki edzőink tanácsát, mielőtt belevágsz!

A legjobb eredményért heti legalább 3-szor végezz kardió edzést, egyszerre minimum 30 percig, az ideális azonban a heti 5 alkalom és akár 60 perces időtartamban. Bármilyen furcsán hangzik elsőre, erre is nagyon rá lehet kapni, ezért figyelj oda, hogy ne lendülj át a ló túloldalára, mindig tarts pihenőnapot is!

Pár példa kardió típusú sportokra:

  • Futás
  • Úszás
  • Tempós séta
  • Síelés
  • Evezés
  • Zumba

Bár a zumba nem sport, hanem egy rendkívül intenzív tánc, ami szinte észrevétlenül égeti el zsírpárnáidat, ezért ha bírod a latin zenét, remek kiegészítő az edzések mellett.

Lássuk most, hogy a TFWG12 Sportban milyen kardió edzése között válogathatsz:

  • Funkcionális köredzés
  • Kardió intevall
  • Spinning
  • Cross Training

Ne feledkezz meg a helyes táplálkozásról sem

Bármennyit járhatsz hozzánk edzeni, vagy akár futni, ha esténként egy nagy adag füstölt csülökkel vagy pizzával boldogítod magadat. Ha fogyni szeretnél, figyelj oda arra is, hogy mit eszel.

Az alábbiakban néhány általános jellegű jó tanácsot osztunk meg veled. Ha konkrét diétás étrendet szeretnél követni, keress fel dietetikust!

  1. Ne vonj meg magadtól túlzottan semmit, legyen az étrended kiegyensúlyozott!
  2. A szénhidrátokat hagyd délelőttre, estére inkább válaszd a fehérje tartalmú ételeket, fogyassz minél több zöldséget, gyümölcsöt és rostos szénhidrátokat.
  3. A cukrot kerüld, amennyire lehet, édesség gyanánt lepd meg magadat némi étcsokival, de lehetőleg ne este.
  4. Rengeteg kalóriát meg tudsz spórolni, ha elhagyod a cukrozott italokat, a sört és a desszertborokat.
  5. Ellenben igyál sok tiszta vizet, legalább napi 2-3 litert (ez az edzés miatt folyadékveszteség pótlása miatt is fontos).

Maradt benne kérdés, kétely a kardió edzéssel, a fogyással vagy a zsírégetéssel kapcsolatosan? Ne habozz, keress minket bátran, edzőink örömmel segítenek a legjobb tudásuk szerint!