Telefonszám: +36-30-971-5217

2019. május 25. fogyás, zsírégetés

Súlyzós edzés

A súlyzós edzés csodásan formálja a tested

Most pedig a súlyzós edzés és a vele kapcsolatos hévhitek feloldása következik.

A legtöbb nő attól tart, hogy ha nagyobb súlyokkal kezd el dolgozni, amilyenekkel a versenyeken pózoló testépítő hölgyek rendelkeznek.

Jó hírem van, mert ez nagyon nincs így!

Heti 3 súlyzós edzéssel (és keményebb táplálék kiegészítők használata nélkül) ezt lehetetlen kivitelezni! A testépítők rengeteget szenvednek akár száz kilós súlyok emelgetésével ezért az „alakért”. Ezért hát nincs mitől tartanod, nem olyan egyszerű ám a kigyúrt testforma kialakítása.

Mit érhetsz el heti 3 súlyzós edzéssel?

Az izomtömeged kigyensúlyozottan és arányos gyarapodni fog. Ez kb. 1-2 kg-ot jelent évente (de maximum 5-öt).

Ez miért is jó neked?

Mert míg 1 kg izom igen kicsi térfogatú, és feszes, ezzel szemben ugyanennyi zsír kb. 5-ször nagyobb térfogatú, és kevésbé feszes.

Ez azonban csak az egyik jó hír. A másik, hogy míg a zsírnak nincs energiaszükséglete, az izomnak bizony van! 1 kg izom napi 50-100 kalóriát éget el nyugalmi állapotban.

Ha sikerül magadra pakolni 5 kg izmot, akkor 300-500 kalóriával nő az alap energiafelhasználásod (mondjuk, ha egész nap fekszel az ágyban). És erre jön még rá a mozgás, és az utána végbemenő folyamatok által történő extra energiafelhasználás. Ez pedig a legjobb hír, ha fogyni, formálódni szeretnél.

A “semmiből” felugrott kilók

Vegyünk példának egy ülőmunkát végző anyukát, aki otthon azért mozog is, mert háztartást vezet, gyerekeket lát el, így naponta kb. 1600 kalóriát éget el (ez egy durva általánosítás, aminél nem vesszük figyelembe a súlyát, izomtömegét, és egyéb befolyásoló tényezőket, mert ezek alapján akár 1200-2000 is lehet a felhasznált energia mennyisége). Megeszik naponta 1800 kalóriát (ha őszinték vagyunk, és vezetjük egy hétig étkezési naplóba, nem is olyan nehéz megtenni).

Az így létrejövő kalóriatöbblettől természetesen hízni fog.

Ez egy szép lassú folyamat, fel sem tűnik igazán, fél év eltelte után veszi észre hirtelen, hogy 5-8 kg felugrott a „semmitől”. Na persze, a „felugrott a semmitől” sem igaz, mert amíg régen sportolt, több izma volt, és megehette az 1800-2000 kalóriát minden nap. Viszont amióta csak dolgozik, mos, főz, takarít, az izomtömege nagy valószínűséggel csökkent. Hiszen a szervezetünk legfőbb szempontja mindig a túlélés, így az izmot bontja le először, pont azért, mert az „lopja” az energiát. Ennek eredményeképpen megmarad a zsír, és jön még több zsír.

Hogyan is lehet akkor ezt a folyamatot megfordítani?

Izomtömeget kell növelni, mert így megnő az alap energiaszükségleted (azért nem egyik napról a másikra!).

Gondolom, egy kérdés most többek fejében megjelent, így azt még megválaszolnám.

Ha ennyire jó a súlyzós edzés, mire jó a kardió?

A kardió edzés a fogyást meg tudja gyorsítani, hiszen a zsírégetést segíti azzal, hogy a szervezetet olyan intenzitásban dolgoztatja meg, amikor is az energiafelhasználás a zsír lebontásával történik (kb. 40 perc eltelte után). Ha súlyzós edzést kombinálsz kardióval, az a lehető leghatékonyabb formája a zsírégetésnek, mert ha jól van összeállítva az edzésterved, az izom építése mellett bepörgeted a zsírégetést is.

Mivel gyorsíthatod még a folyamatot?

Természetesen a táplálkozásod megreformálásával. Ennek érdekében, tényleg őszintén javaslom valamelyik online étkezési napló használatát (pl. kaloriabazis.hu), mert magad is látni fogod, hogy hol hibázol az étkezéssel kapcsolatban. Persze, ez is csak akkor hiteles, ha tényleg minden egyes falatot beleírsz, mert sokszor nem is gondolnád, hogy a „csak egy falat a gyerek kiflijéből, csokijából” típusú nassolásokból mennyi extra üres kalória tud összejönni. Emellett ez a napló nézi a tápanyag összetételt, így könnyebben tudod a fehérje-szénhidrát-zsír arányokat helyrebillenteni a táplálkozásodban.

Kedves hölgyeim, ne féljetek súlyokat fogni a kezetekbe, mert ha a fenti javaslatokat megfogadjátok, hamarosan az a valaki mosolyog vissza a tükörben, akit látni szeretnétek.

Kérjétek bátran profi edzőink segítségét az optimális edzéskombinációhoz!

A mérleget tedd el a szekrény mélyére!

Tedd el a szekrény mélyére a mérleget, ne állj rá minden nap. Legyél türelmes magadhoz.
Hiszen nem 2 hét alatt alakult ki a mostani formád, hogyan is várhatnád, hogy most ennyi idő alatt visszanyerd versenysúlyod?

Illetve, mivel egységnyi térfogatú izom jóval nehezebb, mint ugyanannyi térfogatú zsír, a mérleg becsaphat, és miközben te szépen fejlődsz, elveszi a kedvedet az egésztől, mert a mérleg nyelve nem akar mozdulni.

Hagyatkozz a szemedre, az érzéseidre, és idővel a beérkező bókokra!