Telefonszám: +36-30-971-5217

2022. május 08. Egyéb, mindent a testmozgásról

Amikor beszéltünk arról, hogy írok egy blogbejegyzést, előszőr a fokozatosságról szerettem volna írni. Arról, hogy milyen fontos, hogy ha elkezdünk egy sportot, újrakezdjük, akkor figyeljünk magunkra, ne akarjunk rögtön mi lenni a legügyesebbek a csapatban, ne hajtsuk túl magunkat.

Hiszen, ha hosszú távon szeretnénk az életünk részévé tenni a sportot, akkor érdemes sérülés nélkül belevágni és úgy folytatni, hogy maradjunk motiváltak, ne menjen el a kedvünk, mert mondjuk nem tudunk másnap rendesen járni 😊

Aztán egyik éjjel a megírás előtt nem tudtam éppen aludni és kicsit tovább mentem a fokozatosság témáról fejben, mert úgy éreztem, ezeket úgyis mindenki tudja! Úgyhogy inkább leírom, én milyennek látom magam edzőként. Fontosnak tartom, hogy tisztázzam az elején, hogy minden edző jó edző. Mindenkinek megvan az a csapata, akinek ő a jó edző, azaz az adott élethelyzetben, az adott céljainak megfelelően éppen ő tudja jól motiválni, megfelelő terhelést adni.

Életem során én is rengeteg edző keze között voltam és azt hiszem, mindenkiből magammal hoztam egy kicsit. Van egy vendégem, aki a délelőtti babás edzéseimre jár annak ellenére, hogy nincsen gyermeke és én mindig kíváncsi voltam, mi az, ami miatt elviseli a síró babák zaját, a totyogók csicsergését. És azt mondta, hogy azért, mert úgy érzi, én bízom benne és ha éppen egy nehezítésnél nem jön velem, hanem a „könnyebb” verziót végzi, nem megyek oda és suttogom a fülébe, hogy „bírod, nyomjad stb”. Hogy miért vagyok ilyen? Biztosan sokat hozzájárul az is, hogy munkám során nagyrészt szülés utáni regenerációs edzést tartok. És hiszek a fokozatosság elvében.

És hiszek a vendégben, hiszen eljött edzésre, ő biztosan akar valamit: fogyni, kikapcsolódni, visszaerősödni, helyre jönni szülés után, kiadni magából a feszültséget, egészségesebb lenni, állóképességet szerezni, társaságban lenni. Olyan teljesítménykényszeres világban élünk, annyi stressz ér minket, hogy tudatosan igyekszem ezt a külső nyomást elengedni az edzéseimen. Ha motivált vagy, hogy nehezíts, akkor az Belőled jön majd és nem azért, mert én hajtalak!
Hiszem, hogy az edzés énidő, mert magaddal vagy. Megteremtem azt a légkört, hogy kapcsolódni tudj önmagadhoz, figyelj a tested jelzéseire.

Figyeld meg, mire van szükséged, kell-e még terhelés vagy éppen vissza kell venned. Ez nem jelenti azt, hogy mindig csak lötyögős órákat tartok, hanem hogy ha olyan a csapat, akkor különböző nehézségi szinteket adok és különösen büszke vagyok azokra a vendégekre, ha a könnyebb verziót végzik. Mert nem megúszni akarnak, hanem neki az a küzdelem már. Remélem, hogy aki eljön hozzám, megtalálja az edzésben kicsit önmagát is.
Köszönöm a lehetőséget és jó edzést kívánok mindenkinek,

Anita

error: Content is protected !!