Telefonszám: +36-30-971-5217

2020. április 17. motiváció

Motiváció és fogyókúra avagy egészséges életmód a karantén alatt

motiváció és fogyókúra

A sikeres fogyókúrához nem kellenek csodadiéták, csupán egy kis odafigyelés és heti 3-4 alkalom testmozgás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Péntek délután végre megpihenhettem pár órára és végiggondolhattam mi változott, mióta kényszerpihenőre lettünk ítélve. Sajnos (vagy szerencsére) nekem még annyi szabadidőm sincs, mint előtte. És ennek az egyik negatívuma, hogy bizony akkor eszek, mikor tudok és amit tudok. Igen, jól gondoljátok, a diéta most nálam nem működik 🙂 .  De ez most egy ilyen időszak, vissza fogok találni az utamra.

Világéletemben nagy fogyókúrás voltam

Mindent kipróbáltam, amit csak el tudsz képzelni. Egyszer bőszen ettem a káposztalevest, máskor meg csak a fehérjét, belekezdtem a nagy nevű csodadiétákba is. Aztán sok-sok évvel ezelőtt, váratlanul megkaptam a diagnózist: INZULINREZISZTENCIA. Bumm… le voltam sújtva.

Hogyan tovább?

Elsőre rémisztő volt a „kezelési terv”: napi 150 gramm szénhidrát és heti 3-4 alkalom sport. Ahogy egyre inkább belemélyedtem, rájöttem, hogy tulajdonképpen ez az egészséges étkezés és életmód alapja. Nem kellenek csodadiéták, ezzel az odafigyeléssel olvadtak le a kilók. És amikor már nem volt több legyűrni való súly, akkor az új életmód szépen szinten tartott. A jojó effektus pedig távol maradt. Biztos sokatoknak ismerős ez. Szigorú diéta 1-2 hétig, majd jól megunjuk, utána összevissza evés és bizony több jött vissza, mint ami a nagy szenvedéssel lement.

Így segített nekem a sport

Nem vagyok dietetikus, de saját tapasztalatom az, hogy tényleg csak egy kis odafigyelés kell. Bizony lehet szénhidrátot enni, csak „jó” legyen az a szénhidrát (ilyenek például a teljes kiőrlésű gabonafélék). És igen, heti 3-4 alkalommal muszáj mozogni. A sport a fogyás mellett jót tesz a léleknek is.

Kicsit kiszabadulsz a napi mókuskerékből, feltöltődsz, energikusabb leszel és nem mellesleg büszke lehetsz magadra minden egyes edzés után.

Mióta a bringán veletek szemben ülök, még többet ad a sport. Vagyis TI. Minden órán adom nektek a lendületet, az energiát, de ezt vissza is kapom tőletek. Én is rettenetesen elfáradok nagyon minden órán, de ahogy nézlek benneteket, a küzdelmet, a kitartást, töltődöm és ezt köszönöm nektek. 🙂

Remélem hamarosan vége ennek a rémálomnak és újra találkozhatunk. Igyekszünk az online edzésekkel formában tartani benneteket, de nagyon hiányoznak az edzés előtti és utáni csacsogások, hiányoznak az együtt megküzdött pedálfordulatok.

Kitartást mindenkinek, vigyázzatok magatokra!

Edina