Telefonszám: +36-30-971-5217

Spinning

Bringára fel, tekerj az egészségedért – Spinning®

A Spinning egy edzőteremben végzett, nagy intenzitású, zenés kerékpáros aerobik óra, mely az egyik legkiválóbb kardió edzés. Egyszerre fejleszti a testet, a lelket, a mentális képességet és az állóképességet is. A spinning-gel egy óra alatt akár 800 kalóriát is elégethetünk, melynek jelentős része szénhidrát.
Általában 10-20 ember van egy helyiségben és egy különlegesen tervezett teremkerékpáron, zenére egy órán át folyamatosan tekernek. Az edző instrukcióitól függően érezhetjük magunkat az országúton száguldva, vagy akár úgy is, mint ha épp hegyet másznánk. Ez az edzésprogram bár egyszerűnek tűnik első hallásra, mégis nagyon hatékony

A spinning méltán népszerű mára, hiszen életformává nőtte ki magát. A legnagyszerűbb az, hogy kortól, nemtől függetlenül bárki végezheti. Sokan félnek új sportágakba belevágni, de itt van néhány előny, melyeket a rendszeres spinning edzések révén biztos tapasztalni fogunk: a biciklizés az aerob, ciklikus mozgásformák közé tartozik. Ez azt jelenti, hogy a kerékpározás során ugyanaz a mozdulatsor egymás után gyorsan ismétlődik és a mozgás dinamikus, vagyis oxigén jelenlétében megy végbe. Ezáltal jelentősen javul a keringési rendszer, megerősíti a szívet, hatékonyabb lesz a vér oxigénszállító képessége és erősödik az érfal. Mindemellett nagymértékben javul az állóképességünk, ezzel együtt fejlődik a tüdőkapacitás is. A kerékpározás közben óvjuk térdünk ízületeit, valamint a szalagokat és ezzel egy időben erősítjük is azokat.

A teremben végezhető mozgásformák közül a leghatékonyabb zsírégető sport, hiszen a nagy intenzitású mozgás következtében fokozott izzadás jellemző, így beindul a szervezet méregtelenítése is. A dinamikus tekeréssel jól levezethető a bennünk felgyülemlett feszültség, így a mindennapi stresszel is könnyebben megküzdünk majd.

Mint minden sportnál a spinning-nél is érdemes néhány alapszabályt betartani, amivel elkerülhetők az óra alatt fellépő kellemetlen érzések, vagy sérülések: mindig legyen nálunk legalább 1 liter folyadék, leginkább a tiszta víz javasolt, mivel a fokozott izzadás következtében nagy a folyadékvesztés, amit mindenképp pótolni kell tekerés közben is. Az izzadság eltávolítására érdemes törölközőt használni. Használjunk keménytalpú cipőt és ha beleszeretünk a sportágba érdemes egy igazi kerékpáros cipőt vennünk. Valamint figyelni kell a karok és a váll tudatos ellazítására. Figyelni kell arra is hogy a kerékpár testi adottságainknak megfelelően legyen beállítva, ebben pedig az edző is szívesen segítségünkre lesz.

A spinning-gel akár 800 kalóriát is elégethetünk egy óra alatt, melynek jelentős része szénhidrát. Ennek következtében az edzés után kínzó éhségérzet törhet ránk, amely szénhidrátpótlásra késztet. De próbáljunk ellenállni és ha lehet edzés után már csak fehérjében gazdag ételt fogyasszunk!
Mint minden sportnál itt is fontos a rendszeresség. Két-három hónap kitartó edzés után már nem fog gondot okozni a lépcsők megmászása, valamint a mindent eltakaró ruhadarabok ledobása. Az edzettségi szint növeléséhez heti 3-4 alkalom szükséges. A spinning-nél is fontos, hogy betartsuk a fokozatosság elvét, ne aggódjunk, ha elsőre nem megy minden tökéletesen, az ötödik, hatodik alkalom után már nem az jelenti a kihívást, hogy végig tudjuk-e tekerni az órát, hanem elkezdjük a saját határainkat feszegetni és tágítani. Tehát bringára fel!

 

 

Te is vegyél részt spinning óráinkon!

Órarend