Telefonszám: +36-30-971-5217

2020. augusztus 21. étkezés, fogyás, tippek

A nyári hónapokban általában a tudtunk nélkül adunk le 1-2 kg-ot, hiszen a nagy melegben nem kívánjuk a zsíros, nehéz ételeket, ilyenkor több folyadékot iszunk és a gyümölcsök, zöldségek teszik ki táplálkozásunk nagy részét. Ezt a testünk is meghálálja.

Miért van ez?

A hőség nagy hatással van a szervezetünkre, hiszen testünk minden porcikája azon van, hogy alkalmazkodjon a magas hőmérséklethez, illetve hűtse magát. Ez már önmagában nagy energiabefektetés. Ha ilyenkor zsíros ételekkel terheljük magunkat, még nagyobb munkát hárítunk szervezetünkre, aminek akár vérnyomásunk és szívünk, vagy egyéb szerveink is kárát láthatják. Ezért nem árt tudatosan is figyelnünk ilyenkor, hogy minél könnyedebb ételeket fogyasszunk. Lássunk néhány példát!

Zöldséges Bulgur

Vágj apróra mindenfajta zöldséget, amit csak megkívánsz. Például hagyma, paprika, paradicsom, répa, stb. Majd két evőkanál olívaolajon megdinsztelünk egy kevés rozmaringot, sáfrányt, bazsalikomot, utána bele teheted az összes többi zöldséget a serpenyőbe. Az utolsó öt percben mindehhez hozzákevered a bulgurt és még egy öt percig a tűzön hagyod, hogy teljesen megpuhuljon. Előkészülettel együtt 20 perc és már kész is a zöldséges csoda!

Cukkiniből készült spagetti

Tökéletes, kímélő nyári étel. A zöldség spirálozó segítségével készítsünk spagetti tésztát a cukkinniből. Majd forrásban levő sós vízben főzzük pár percig. Ha ezzel megvagyunk, már jöhet is a finom paradicsomszósz, amit készíthetünk házilag is. Négy-öt paradicsomot ledarálunk, sóval, borssal, fokhagymával, oregánóval, bazsalikommal ízesítjük és már kész is. A tetejére pedig mehet a sajt!

Sovány húsok, kímélő köretek

Nagyszerű választás a hal és a csirkemell is. A tengeri halakból számos ízletes fogás készíthető. Elég csak megsóznod, borsoznod őket és már mehetnek is a sütőbe. Kb. fél óra alatt el is készülnek. Utána már csak egy kis saláta kell hozzá.

Ananászos, grillezett csirkemell

A vékony szeletekre vágott csirkemellet jól süsd meg egy grillserpenyőben – de akár a sima is jó – majd külön az ananászokat is grillezd meg. Ezután nincs más dolgod, mint a hús tetejére tenni és már fogyaszthatod is. Kiváló köret hozzá a rizs és a saláta is.

Tápláló és egészséges finomság: smoothie

Különleges innivalókat is készíthetünk, hogy kíméljük testünket. A különféle smoothie-k például nemcsak táplálóak, de nagyon egészségesek is. A különböző hozzávalóknak csak a fantáziád szabhat határt. Mindenféle gyümölcsöt és zöldséget is összemixelhetsz. Nem kell hozzá más, csak egy turmix gép, vagy botmixer. Persze azért figyelj arra, hogy valamennyire passzoljon a gyümölcsök, zöldségek ízvilága. Édesítheted cukorral, de akár különböző édesítőszerekkel is. A smoothie-hoz nemcsak vizet, hanem tejet is használhatsz. Az állati eredetű tej helyett próbáld ki a növényi tejeket. A kókuszból készült ,,tej” például isteni a smoothie-ba! Egy tökéletesen smoothie-hoz egyébként elég egy fél fej saláta, egy banán és némi víz is 😉

Vigyázzatok magatokra, igyatok sok folyadékot, leginkább vizet és gyógyteákat!