Telefonszám: +36-30-971-5217

2019. december 28. motiváció

“Idén aztán tényleg lefogyok!”
“Leteszem a cigit.”
“Holnaptól egészségesebben étkezem.”

Ismerős mondatok, ugye?

Legtöbben sajnos hajlamosak vagyunk arra, hogy az új esztendő éjjelén mindenféle általános fogadalmakat teszünk, amiket legtöbbször már aznap elfelejtünk. Nem írjuk le, nem is fogalmazzuk meg rendesen. Ezek csak álmodozások, nincs mögöttük semmi.

Képzeld csak el, ha egykor Egerszegi Krisztina is egy borgőzös szilveszteren fogadkozott volna, hogy holnaptól eljár úszni. Sosem lett volna olimpikon…

A célkitűzés aranyszabályai

Nem mindegy, hogy mi alapján tűzöd a ki a céljaidat. Ha már az alapok nem jók, a siker is kétséges. Ezért tartsd be az alábbi szabályokat:

  • Legyen a mostban fontos az, amit szeretnél elérni. Például amit idén nem sikerült megvalósítani, azt vidd tovább 2020-ra és ne találj ki olyasmit, aminek nincs köze a korábbi céljaidhoz.
  • Legyenek hosszabb és rövidebb távú céljaid is. Mindig a nagyobbhoz igazítsd a kisebbet! A kisebb léptékű célokhoz könnyen rendelhetsz egyszerűbb részfeladatokat, amiket a mindennapokban tehetsz.
  • Legyen konkrét és mérhető a cél.
  • Írd le és kürtöld világgá (de oszd meg legalább egy valakivel). Ehhez adunk egy letölthető vonalvezetőt, amit itt találsz.
  • Alakíts ki a cél elérését támogató szokásokat.

Hogyan kezdjek hozzá a tervezésnek?

Indulj ki az idei (2019) év sikereiből és kudarcaiból! Elvégre hogyan is tervezhetnél az új évre, ha nincs mihez viszonyítani? A valódi változáshoz szükséged lesz konkrétumokra.

Első körben fogadd meg pár általános jó tanácsunkat:

  1. Vess számot: milyen céljaidat sikerült elérni és mi az, amiért bizony még tenned kell?
  2. Írd le magadnak sikereidet is. Hogyan érted el, mit tettél érte? És ami a legfontosabb: mi motivált?
  3. Gondold át azt is, hogy mi lehet az esetleges kudarc oka. Ehhez tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
  • Tűztél ki konkrét célokat 2019-re?
  • Megfogalmaztad magadban ezeket, talán le is írtad?
  • Megosztottad másokkal is a céljaidat?
  • Tényleg megtettél mindent a cél elérése érdekében?
  • Esetleg közbejött valami, amiért nem tudtad igazán odatenni magadat? Hogyan kerülhetted volna ezt el?
  • Priorizáltad a céljaidat, vagy egyszerűen beledobáltad a teendőidet egy nagy, képzeletbeli kalapba és véletlenszerűen húztad ki azokat?

Ha ezekre a kérdésekre őszintén válaszolsz, rögtön tudni fogod, mit rontottál el, ez pedig segít majd változtatni. Legjobb, ha le is írod e cikkhez mellékelt CÉLKITŰZÉSEK 2020 dokumentumba és akkor nem menekülhetsz: ott lesz feketén-fehéren.

Így kovácsolj az álmaidból valóságot

Vegyél egy nagy lélegzetet, keres magadnak egy üres órát, amikor senki sem zavar, a telefonod le van némítva és tudsz csak és kizárólag a saját gondolataidra figyelni.

Nyomtasd ki a CÉLKITŰZÉSEK 2020 dokumentumot és írj egy kívánságlistát. Ez most ne egy klasszikus bakancslista legyen, hanem olyan célok listája, amit 1-2 éven belül mindenképpen meg szeretnél valósítani.

Írj le mindent, ami csak az eszedbe jut, 1-2 szót vagy mondatot. Törekedj a konkrétumokra. A “fogyni szeretnék” meg a “szexi alakra vágyom” nem ilyenek. Írd le pontosan, hogy mennyit szeretnél fogyni és szabj magadnak határidőt is.

Nézd át a listádat, gondolkodj, ha kell, egészítsd ki vagy törölj valamit, ami nem oda való. Például a delfinekkel úszást inkább a bakancslistára írd.

Állíts fel egy fontossági sorrendet számozással. Természetesen lehetnek egyenlően fontos céljaid. Ezeket jelöld azonossal számmal.

Gondold át újra, biztosan jó a sorrend? Ne utópiákban, ha megvalósíthatóságban gondolkodj! Például ha 15 kiló felesleged van, akkor ne akarj júniusra úgy kinézni, mint egy fitness modell. Helyette célozd meg azt, hogy 2020 végéig leadod a túlsúlyt.

Ha biztos vagy a listádban, találd ki azt is, hogyan éred el a céljaidat. Ha szükséges, nyomtass egy új oldalt és készítsd el célkitűzéseid tisztázott változatát. Hagyj jó sok helyet a célok között és ide írd fel, hogyan tervezed a megvalósítást. Például: “ahhoz, hogy leadjam a 15 kiló feleslegem, átlagosan hetente 2-3 edzésen részt fogok venni májusig”.

Külső és belső motiváló tényezők

Belső motiváció az, amire vágysz, amit igazán el szeretnél érni. Például ilyen egy közösségi eseményen való részvétel a közösségi élmény, a valahova való tartozás miatt. Külső motiváció pedig valamilyen jutalom elérése (például a férj dicsérete, amiért lefogytunk) vagy negatívum elkerülése.

Akár a belső, akár a külső motiváció hiányzik, nagy eséllyel elvérzel, mivel ezek egymást segítik. Ez főleg olyan helyzetekben fontos, mikor valami közbejönne vagy egyszerűen csak jönnek a hétköznapok és a fáradtság. Amikor rá kell venni magadat, hogy mégiscsak leugorj arra a fránya edzésre. Ha már a belső motiváció (a vágy) megvan, segíts magadnak külsőkkel is. Ez lehet jutalom vagy a céljaid megosztása másokkal. Vagy akár kérj segítséget! Például ha a férjed vagy barátnőd is rendszeresen emlékeztet, hogy miért is kezdtél el járni, meglátod, könnyebben megy majd!

Szintén külső motiváció, ha megosztod az edződdel, hogy jövőre mit szeretnél elérni. Erre most mi lehetőséget is biztosítunk neked, ugyanis január 13-án indul a kihívás programunk!

Töltsd le a CÉLKITŰZÉS 2020 PDF dokumentumot. Az utolsó oldal kitöltésével január 12-e éjfélig tudsz jelentkezni az újévi kihívásunkra. E-mailben ide küldheted: hello@tfwg12.hu

Képzeld el, hogyan lesz az álomból valóság…

Képzeld el ezt: Ágnesnek hívnak, 38 éves, 2 gyermekes anyuka vagy. Már 3 éve visszamentél dolgozni, de a várandósság alatt felgyűlt felesleg sajnos rajtad maradt. Fáradt vagy, sok a teendő a gyerekek körül, a férjeddel sem tudtok elég romantikus időt szakítani egymásra. Egyik este, mikor a gyerkőcök a nagyinál vannak a férjed pedig meccset néz a haverokkal, a tükör elé állsz és szörnyülködve konstatálod, hogy zsírpárnák és narancsbőr éktelenkednek a combodon. Rájössz, hogy már évek óta nem férsz bele abba a csodás ruhába, amivel mindig úgy levetted a lábáról a férjedet. Igaz ugyan, hogy már egy fél éve lejárogatsz edezni, és fogytál is 2-3 kilót, de azért ez nem az igazi. Mikor is voltam utoljára? Tűnődsz. Hú, már 2 hete! És akkor is csak egyszer. Ez így nem mehet tovább!

Lássuk, hogy Ágnes hogyan valósítja meg a vágyát! Először is, az álmát céllá változtatja, aminek eléréséhez már tud eszközöket is rendelni. Kövesd Ágnes listáját és helyettesítsd be saját magaddal:

  • Álom: szeretnék én is divatos bikiniben menni a strandra és arra vágyom, hogy a férfiak megnézzenek, a férjem álla pedig leessen.
  • Cél: Lefogyok 15 kilót 2020 végéig.
  • Eszköz: heti min.1 kardió és 1 erősítő edzés. Például spinning és funkcionális köredzés. Kiegészítésként legalább kéthetente 1 Kar-has-popsi edzés.
  • Belső motiváció: ha elkezdek kifogásokat keresni, miért nem jöttem le már egy hete edzeni, felidézem magamban, hogy miért is kezdtem el.
  • Külső motiváció: elmesélem a férjemnek és egy barátnőmnek, hogy mi az idei célom. Havi egyszer posztolok a facebookon vagy az instagramon egy képet az eredményeimről.

És most képzeld el, hogy a posztjaidat az ismerőseid elkezdik dicsérni, gratulálnak neked és bátorítanak. Ez feltölt, erőt ad és elhiszed, hogy meg tudod csinálni. Így megy ez egész évben, az ismerőseid már várják az újabb eredményeidet és te örömmel számolsz be nekik. És végül, 2021. Január 1-jén kiírhatod: sikerült! Lefogytam 15 kilót. Kiteszel egy előtte és utána képet. Dőlni fognak a gratulációk. Indulhat az új évi kihívás! Ki tudja, mire vagy még képes?

 

A fenti történetet természetesen csak a képzelet szülte, de akár igaz is lehetne. Helyettesítsd be saját magaddal és hidd el, működni fog!

Hajrá!

Kitartást és sok örömöt kívánunk neked 2020-ra!

error: Content is protected !!