Telefonszám: +36-30-971-5217

2019. július 07. Egyéb

Hot Iron 1, Hot Iron 2, Hot Iron Cross… Hogy is van ez?

A Hot Iron egy súlyzórúddal, zenére végzett, az egész testet átmozgató óratípus.

A gyakorlatokat alapvetően kétkezes, speciálisan erre a célra fejlesztett súlyzó szettekkel végzik a résztvevők, de ugyanúgy tartalmaznak saját testsúlyos gyakorlati mozgáselemeket, vagy tárcsákkal való edzéselemeket is.

 

Hot Iron 1

Hot Iron

 

Súlyzóval végzett alapgyakorlatokat foglalja magába, miközben magas hatékonyságú edzést garantál. A HOT IRON 1 egy erő- és állóképességi edzés, ahol magas (50-es) ismétlésszámmal dolgoznak a résztvevők.

Ezen a kezdő órán mindig ugyanazok a gyakorlatok szerepelnek, azért, hogy bárki képes legyen tökéletesen elsajátítani a helyes technikát.

Ezek az alapgyakorlatok az alábbiak:

  1. Evezés-felhúzás
  2. Kitörés
  3. Guggolás
  4. Karhajlítás (bicepsz)
  5. Szűk fekve nyomás, homlokhoz engedés
  6.  Széles fekve nyomás
  7. Plank, oldaltámasz, lapockazárás
  8. Hasprések

Minden kezdő óra” beiskolázással” kezdődik, aminek keretein belül az ezekhez szükséges alapokat megtanuljuk. A bemelegítés 2 részből áll. Az első rész egy eszköz nélküli mobilizáció, a második rész a beiskolázás alatt tanult elemekből összeállított, üres súlyzórúddal végzett gyakorlatok összessége.

 

Mennyi súlyt pakoljunk fel?

Az edző minden blokk elején súlyajánlást tesz, segít megtalálni a legoptimálisabb súlyt, amivel a lehető legbiztonságosabban a lehető legjobb terhelést kapja a szervezet. Kiemelt figyelmet kap a helyes technika, annak ellenőrzése és esetleges javítása folyamatos az óra alatt.

Az óra végét mobilizációval, nyújtással zárjuk.

 

Hot Iron 2

Hot Iron 2

HOT IRON 2-t megnyújtott edzésidő, új, változatos, összetettebb gyakorlatok, még hatékonyabb feszesítés, és testzsír csökkentés jellemzi. Ez az edzés az erő- és állóképességi, illetve a hipertrófiás (izomnövelő) edzés között helyezkedik el. Megváltozott gyakorlatok, ingerek, valamint ismétlésszám jellemzi.

 

Mi is a Hot Iron 2-es óra menete?

A bemelegítés pont ugyanaz, mint az 1-es órán.

Az első 3 blokk:

  1. evezés-felhúzás különböző módokban (szumó, szűk, alsó fogás, széles fogás, aszimmetrikus fogás, stb)
  2. kitörés/kitörés stepről/egylábas guggolás
  3. guggolás különböző technikákkal (mellrevétel, thruster)

Tehát az 1-es óra alapgyakorlatait fejleszti tovább, hogy alaposabban megdolgozzuk az adott izomcsoportokat.

Ez után igen változatos gyakorlatkombinációk következnek, amik főként a felsőtest (kar, váll, mell, hát) és a törzs izmait célozzák meg. Vannak fekvőtámasz variációk (széles, szűk, aszimmetrikus stb.), vállgyakorlatok (oldalemelés, előreemelés stb.), fekvenyomások (szűk, széles, alsó, felső fogással, egyenes vagy ferde padon), különböző bicepsz és tricepsz gyakorlatok (karhajlítás, tolóckodás) mellizom gyakorlatok (például áthúzás, tárogatás), és nagyon sokféle has és törzsizomgyakorlat.

Az edző itt is segít súlyajánlásokkal, a technika folyamatos ellenőrzésével, az esetleges hibák javításával, mert a legfontosabb itt is, hogy BIZTONSÁGOSAN kapja meg a szervezet a számára legideálisabb terhelést.

Ez az óra is nyújtással zárul.

 

Hot Iron Cross a Hot Iron órák krémje

hot iron cross

Ez az edzés az IRON SYSTEM gyorsító sávja, ez teszi teljessé a HOT IRON edzésrendszer egyedülálló hatékonyságát. A teljes periodizációval a résztvevők elérhetik céljaikat: maximális testzsír-csökkentést, feszes, definiált testet. Ennek az órának a sajátossága, hogy kicsit nagyobb súllyal, kevesebb ismétlésszámmal, szuperszettekben dolgozunk, határterheljük az izmainkat.

 

Mi is az a szuperszett?

2 (vagy néha több) gyakorlat egymás után végzése pihenőidő nélkül vagy minimális pihenőidővel. Ennek köszönhetően vagy egy előfárasztás történik (szinergista izomcsoportok munkájával), így hatékonyabban dolgozzuk meg a célzott izomcsoportokat, vagy az ellentétes működésű (antagonista) izmokat tudjuk egymás után teljes erőbedobással megdolgozni. Mindkét esetben hatékonyságot növelünk az elkülönülten végzett gyakorlatokkal szemben.

 

Mi az a határterhelés?

Az ismétlés szám általában 8-12 ismétlés ezekben a szuperszettekben. Akkora súlyt választunk, amivel a 8 ismétlés mindenképp sikerül még, de a 12 már vagy nem, vagy csak nagyon nehezen kivitelezhető. Így határterheljük izmainkat, ami egy más edzésmódszer a Hot Iron 1-hez képest.

Milyen gyakorlatokat végzünk?

Itt már fellelhető a Hot Iron 1 és Hot Iron 2 teljes mozgásanyaga, ami (általában) kiegészül egy ún. tabata blokkal is, ahol kis pihenővel több körben ugyanazt a gyakorlatot végezzük vagy pulzusemelés vagy teljes izomkifárasztás érdekében.

Ezen az órán is, csakúgy, mint az előzőeken, az edző folyamatos súlyajánlással segít kiválasztani a megfelelő súlyterhelést. A technika folyamatos ellenőrzése és javítása mellett figyel, hogy a terhelés a legoptimálisabb legyen.

Az óra bemelegítéssel kezdődik, és nyújtással végződik, melynek anyaga teljesen megegyezik az 1-es vagy 2-es óráéval.